Khamis, 1 Disember 2011

Home » , , » Musim Berkhatan : kenapa perlu bersiram air @ berendam dalam sungai?

Musim Berkhatan : kenapa perlu bersiram air @ berendam dalam sungai?





Salam bahagia,



Bebudak sekarang ni, senang ajer.. siram dengan air bomba jer... tak macam dedulu, siap berendam dalam sungai lagi... pastu ade sesi bapa masing-masing kongkong anak2 yang dah siap berendam tu.. pastu mulalah sesi dok atas batang pisang. winking


Tapi sekarang ini, tak payah dok atas batang pisang dah.. hehhe.. batting eyelashes ke klinik ajer.. doktor dah uruskan semuanya.. seingat saya suami beritahu, sekarang ni doktor sembur ubat (tak tahu ubat apa), tapi lepas bersunat tu dah boleh mandi.. tak macam dedulu yang banyak pantang larang nya.. Sekarang ni, lepas ajer bersunat dah boleh pakai seluar.. *adik lelaki saya lah.. lepas 2-3 hari dia berkhatan, elok jer saya tengok dia pakai seluor, siap naik basikal lagi*  


bagaimanapun, saya masih tertanya-tanya, apa kah rasionalnya perlu berendam/mandi atau pun sekarang ini disiram dengan air bomba pula. ???  thinking  






SUBANG JAYA: Sebahgian daripada 167 kanak-kanak dari daerah Petaling yang menyertai program Khatan Perdana Anak Asnaf Fakir/Miskin kelihatan gembira ketika disembur air oleh pihak Bomba dan Penyelamat sebelum majlis berkhatan dimulakan di Masjid Darul Ehsan di sini. Foto: BERNAMA (28/11/2011)




KANAK-KANAK bersukaria selepas di sembur dengan air kira-kira 20 minit, simbolik perasmian Majlis Khatan Perdana untuk anak petugas Kumpulan Felda 2011 di Dewan Perdana Felda. Foto: Rosdan Wahid (30/11/2011)





..
jom support saya menangi gadget impian
..


Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...