Jumaat, 25 November 2011

Home » , , , » Laman (pages) Google +1

Laman (pages) Google +1




Salam bahagia,


hari ni jalan2 ke blog PuanBee.. katanya gadget Follower a.k.a Google Friend Connect (sambung rakan google) akan ditamatkan tak lama lagi. dan akan diganti dengan Google +1.





Maknanya, akan sampai tempoh masa widget followers akan dipadamkan terus kegunaannya. big grin  Tengok saya sengih nampak gigi gitu... apa nak kesah kan.. sebab followers blog saya ni pun sikit bebenor. hehehe... 



Adakah anda sudah buka akaun google +1.?  kalo belum, sila lah daftar yer. Saya hari tu daftar pun sebab ada kawan yang invite.. tak pasti lah pulak sekarang ni boleh terus daftar jer ke laman google +1 atau perlu invitation. confused   keliru jap... huhuu... 


Btw, kalo kome rasa nak saya invite/jemput ke google +1.. kome boleh ajer email ke saya kakyong72@gmail.com, atau tinggalkan ajer email kome kat kotak komen saya nih.. syaratnya - hanya perlu ada akaun gmail ya..


Bila dah ada akaun google +1, boleh lah create google pages pulak.. 



Saya pun baru ajer create Laman google +1 saya...  tongue terkial-kial juga saya nak 'tampal'kan widget@badge laman google +1 ni kat sidebar.. at wits' end  



sudi-sudi lah join laman google +1 saya.. klik kat sidebar yer..





Tutorial untuk membuat laman (pages) Google +1 ni, anda boleh rujuk di >> Cara Buat Google + Page Dan Masukkan Badge G+ Disidebar Blog


..
Jom join segmen rerama berterbangan - Dec 2011
..







Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...