Khamis, 24 November 2011

Home » , , , » Cara masukkan emoticon dalam post/entry

Cara masukkan emoticon dalam post/entry





Salam bahagia,


Entry ini khas saya buat atas permintaan OneSimpleMother..


Emoticon dalam entry akan buat entry anda lebih berseri... daripada anda ekpresikan dengan simbol-simbol ini .

:) = smile/suka/senyum , ;) = wink/kenyit mata , atau :p = senyum sambil jelir lidah


ada baiknya kita letak emoticon yang lebih 'hidup'...


ada banyak blog/website/portal yang sediakan ikon emoticon secara percuma.. antaranya :


My Emoticons


saya selalunya memang guna dari myemoticons ajer.. cara nak guna nya mudah ajer..


klik ajer bahagian menu di sebelah kiri




kemudian, pilih lah mana-mana yang anda berkenan.. contohnya saya pilih nak icon 'flowers'





kemudian, pilih lah mana-mana ikon bunga yang anda berkenan & right-klik mouse anda.. & copy image





dan paste dia dalam entry anda...




 Flowers 16   --- taraaa... dah siap.. senang ajer.. 




Ada lagi beberapa blog yang sediakan emoticon free nih.. antaranya :



Actually ada banyak lagi.. tapi yang saya kongsi ni pun cukup banyak dah...   


Selamat mencuba.     

..

Jom support saya menangi gadget Impian

..









Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...