Selasa, 5 Julai 2011

Home » Apa itu blockquote?

Apa itu blockquote?

 

 

Salam bahagia kawan-kawan,

 

Sebelum ni saya ade buat n3  Tutorial : membuat blockquote berbackground

 

dan selepas tu saya mendapat feedback, ramai yang kata tak jadi bila buat & bila saya selidik semula.. rupanya ramai yang tak tahu camana nak buat blockquote dalam n3..dan yang pasti memang ade yang tak faham apa itu blockquote.

 

Okay, sekarang ni saya beritahu camana anda nak masukkan text dalam blockquote berbackground.

 

Syaratnya : kome mesti dah buat  Tutorial : membuat blockquote berbackground

 

caranya :

1. masuk ke compose New post

2. Tulis lah n3 kome macam biasa.. & bila ade frasa @ prenggan yang kome nak highlight.. sila klik ikon “Quote”

3. untuk tengok hasilnya, Klik Preview. siap

 

 

 

 

Harap2 penerangan ringkas ni membantu kawan-kawan yang masih blurr pasal “blockquote” ni…

 

salam kasih sayang,


Terima kasih singgah ke blog Kakyong. Jemput singgah ke IG Sihat.Gojes.Cerdas.Pintar , Blog Stokis Qaseh Gold Ipoh dan FB Kakyong HY


0 ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas sumbangan idea anda.. komen anda akan diluluskan sebaik saya online.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...